Musiklærer 2.0 – Efteruddannelse for musiklærere

Efteruddannelse for musiklærere. Kurset løfter uddannelsesniveauet for musiklærere i grundskolen og efterskolen. Her tænkes især på deltagernes egne rytmisk-motoriske og vokale hørelæremæssige færdigheder samt musikteoretiske niveau rettet mod sammenspil og korledelse. Der arbejdes i en praksisnær sammenhæng relaterbart til arbejdet i grundskolen, og især de større klassetrin samt efterskolen.

Kursisterne bliver introduceret for forskellige metodiske arbejdsformer, som effektivt kan bruges i musiklokalet. Didaktisk refleksion løber som en rød tråd gennem alle processer.

Kurset udbydes i et samarbejde mellem Musiklærerforeningen og Den frie Lærerskole.

Uddannelsen afvikles på Den frie Lærerskole med 4 internater á 2 dage suppleret med hjemmearbejde og feedback over nettet.

Carsten Borbye Nielsen
Underviser i Musik og Det mellemfaglige
cn@laererskolen.dk
Almen musikpædagog (AM) fra Det Fynske Musikkonservatorium. Tidligere højskolelærer (2 år) og efterskolelærer (11 år). Mangeårig korleder, arrangør og sangskriver. Forfatter til en lang række bøger med musikpædagogiske materialer.
Anders Møller

Anders Møller er mangeårig underviser i grundskolen.

Undervisere

Anders Møller er mangeårig underviser i grundskolen. Han har undervist på konservatoriet i pædagogiske fag og er udøvende musiker i mange sammenhænge.

Carsten Borbye Nielsen har 11 års erfaring som efterskolelærer og har i 25 år uddannet musiklærere ved Den Frie Lærerskole. Carsten er desuden en særdeles erfaren korleder og arrangør.

Uddannelsen afvikles på Den frie Lærerskole

Mandag den 28.oktober kl.10.30 – tirsdag den 29. oktober kl.12.30 2024

Mandag den 3.februar kl.10.30 – tirsdag den 4. februar kl.12.30 2025

Mandag den 17.marts kl.10.30 – tirsdag den 18. marts kl.12.30 2025

Mandag den 28.april kl.10.30 – tirsdag den 29. april kl.12.30 2025

14.000 kr. + moms

Du kan søge kompetencefonden om økonomisk støtte til kurset, bøger og transport.

Statens Kompetencefond

Frist for tilmelding 1. Juni 2024